31 oktober 2005

Samhain

Firade samhain med Vitkafolket, vi blev bara fyra ikväll. Trummade vid sjön (och ägnade en hel del tid att leta efter borttappade tändare och försöka få fart på för gammalt rökelsekol), åt middag och eldade upp våra bekymmer. Askan spolade vi sedan (som moderna häxor) ner i toaletten. Skit hör hemma i toaletten! Gott att vara av med i alla fall.

Jag har varit duktig. Jag fick klart kärleksnovellen i tid och skickade in den. Jag har också fått iväg en jobbansökan till. Guldstjärna till mig! Jag ska fortsätta att vara duktig den här veckan, beta av några Catahya-grejer som legat och nafsat mig i hälarna ett tag, leta bröllopslokal, jaga praktikplats. Håll tummarna för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch. Jag är verkligen helt lost nu för tiden. Tänkte inte på att det var 31 oktober igår. Inte för att jag egentligen brukar fira Samhain på något sätt, men några ljus brukar jag tända i alla fall.

Anonym sa...

Bröllopslokal-vilken dag då?

Johan A sa...

Tummar hållas, på denna sidan samhain. Go n-éirí leat!