17 juli 2006

Intrigtrassel och resebilder

Håller fortfarande på med Snowflake Method, och nu är det riktigt besvärligt. Vissa trådar har fått helt nya uppslag och känns jättebra. Andra - tyvärr berättelsens verkliga huvudtrådar - känns dessvärre som om de bara blir mer och mer tilltrasslade ju mer jag tittar på dem. Jag trodde jag hade ett par bra sätt att reda ut det hela - nytt motiv till ett mord som mest bara var förvirrande för alla inklusive mig förut, lite nya idéer om upplägg och så vidare - men nu sitter jag där igen. Handlingar saknar poäng, saker verkar göras på krångligast möjliga vis, och jag blir mer och mer rädd att hela intrigen är bortom all räddning och att jag har lagt ner typ fyra år av mitt liv (ok, jag har inte skrivit aktivt i fyra år, men ändå) på något som är ren dynga.

Nej, inte tänka så. Jag har faktiskt några riktigt intressanta karaktärer som jag tycker är värda en berättelse, om jag så ska arbeta om hela *pip* intrigen från början.

Morr.

Jag får väl muntra upp mig själv och alla andra med ett par bilder från vår bröllopsresa i Toscana istället.

Arlanda. Christian skelar inte sådär egentligen. Mitt smycke har min kompis Lisa gjort. =)


På toscansk mark.

Cinque terre. Och ja, på den där stigen gick vi.

Siena. Jag vill poängtera att jag har höjdskräck. Trots det var jag faktiskt uppe i tre torn av fyra möjliga. Tornet jag bangade var ett visst lutande torn...

Christian är inte ett dugg trött på italiensk renässansarkitektur, nej då, inte alls... ;)

6 kommentarer:

vitter sa...

Tråkigt att höra att det trasslar och bråkar. Hoppas att det löser sig, i slutänden, i alla fall!

Bilderna såg trevliga ut. :)

A.R.Yngve sa...

Det lönar sig alltid att skriva ett detaljerat synopsis först.

Varje gång jag kört fast på en roman är det för att jag inte hade tålamodet att skriva synopsis, utan bara körde på och tänkte "Jag kommer säkert på handlingen medan jag skriver."

Andrea sa...

Jag har nu insett värdet av att fundera igenom saker och tin gordentligt. Har trasslat mig ur en ordentligt ologisk härva genom att nu skriva om intrigen till en betydlgit enklare lösning.

Varför tänkte jag inte på att göra så med en gång?

Anonym sa...

Den italienska renässansarkitekturen ser väldigt bekant ut. Inifrån katedralen i Siena, nicht wahr?

//JJ

Andrea sa...

Jopp. De höll förresten på att renovera utsidan...

Anonym sa...

Åh. Bra på sitt sätt, men trist att komma dit just då, antar jag.

//JJ