11 augusti 2007

Degighet

Gick en långpromenad idag. 7 km, jag vet inte riktigt hur länge vi gick, men det kändes som en evighet, kanske för att det var så varmt och kvalmigt (Göteborg har stoltserat med en luftfuktighet på ca 90-95% de senaste dagarna så man börjar svettas, tja, bara man sitter still). Sedan hade jag problem att gå. Jag har uppenbarligen inga magmuskler längre, med resultat att jag fick ont i ryggen. Ländryggen låste sig faktiskt när jag skulle resa mig ur bilen lite senare, och större delen av dagen har jag vankat runt med ungefär samma elegans som när jag var höggravid.

Jag lovar mig själv att försöka börja träna snart. I september tror jag blir lagom. Bestämma fasta tider, ordna så att det finns mat åt Dante och sedan kämpa på. Och jag måste se till att promenera mer. Barnvagnspromenader och sjalpromenader ftw!

Inga kommentarer: