29 januari 2006

Hjärnstormning

Jag brainstormade lite på några noveller igår, noveller till tävlingar. Jag är duktig! Brainstorming är bra!

Insåg en jobbig sak förut idag: Jag har tänkt skriva som attan den närmaste månaden. Men jag har också en hel del bröllopsplanering att ta tag i. Till att börja med ska jag fixa inbjudningarna, vilket definitivt kommer att ta längre tid än jag tror. Och så ska jag jaga tyg till klänning. Och så måste vi bestämma vilken musik vi ska ha, och boka musiker. Och boka fotograf, dj, florist, vigselförrättare, beställa ring och så vidare, och så vidare.

Det är tur att vi är två. Han den där andre som är inblandad i det här kommer hem på onsdag. Då ska han få jobba.

1 kommentar:

Ghosthand sa...

Men duuu ... det är allt bra roligt jobb ändå. ;-)

Både skrivande och bröllopsfixande kräver god planering så du kan säkert dra nytta av det ena när du gör det andra. Däremot rekommenderas det inte att du gör båda sakerna samtidigt.

(Grattis i förväg, förresten.)