18 mars 2006

Ännu en vidöppen dörr inslagen!

Just nu är det panikskrivning. Jag har satt upp ett mål för mig själv på hur mycket jag ska ha skrivit klart t o m imorgon, och jag ligger efter. Men jag skriver så mycket jag hinner och är nöjd med det, har jag bestämt mig för. Jag har inte så mycket annat inplanerat (utom lite småsaker som ska fixas), åtminstone.

Det där med att jobba heltid, kontorstider, har redan börjat ge mig nya perspektiv. Å ena sidan har man ju mycket mindre tid över i veckorna - så är det bara. Å andra sidan känns det som om eoner av tid öppnar sig när helgen kommer. Det är nog svårt att förstå om man aldrig jobbat helger själv. Själv har jag aldrig tidigare upplevt den där "fredagskänslan", åtminstone inte sedan jag gick i gymnasiet. Men det är tillräckligt länge sedan för att jag ska ha glöm av hur det känns. Och då hade man ju läxor och grejer, förresten.

Fast det där är väl självklart för er som är vana vid åttatillfem-jobb...

Inga kommentarer: