8 mars 2006

Dagen innan

Imorgon börjar jag på ett nytt jobb. Och nu kom jag precis på att jag kanske borde ha ringt dem och stämt av lite mer var jag ska vara någonstans och vad som händer... Nåja. Det ordnar sig.

Herregud vad nervös jag kommer att vara imorgon bitti.

På bröllopsfronten är det ganska lugnt nu. Vi har en vigselförrättare, så vi kommer att bli gifta. Vigselringen är beställd. Det mesta är bokat eller nästan bokat. Inbjudningarna nästan klara.

Jag antar att den andra omgången av panik dyker upp om ett par månader, när saker som borde varit färdiga inte är det, man ska fixa bordsplacering och program och någon plötsligt avbokar sig. Så nu ska jag passa på att ta det lugnt tills dess.

För övrigt känns det som om Romanprojektet mycket väl kan vara det taffligaste, tråkigaste och mest ointressantat som någonsin skrivits. Jag skriver, det är ju positivt. Men det jag skriver just nu känns under all kritik.

Jag antar att det är normalt att känna så ibland.

Inga kommentarer: