19 maj 2006

Svensexa

Min blivande make har fått sin svensexa idag. Han ringde precis. Han var lite... låt oss kalla det ofokuserad (ok, det var nästan så att det luktade sprit ur telefonluren). Jag fick fråga tre gånger var han befann sig innan frågan gick in. "Var är vi?" gastade han till någon i bakgrunden, och fick då det något otippade svaret "Vänersborg".

Vad de gjorde i Vänersborg? Drack öl, uppenbarligen.

Jag är lite osäker på svarets sanningshalt, dock. Älsklingen klagade nämligen på att hans best man hade blivit trött och snart skulle dra sig hemåt. De har alltså tagit sig från Göteborg till Vänersborg, gissningvis i bil, gissningsvis med begränsat antal personer som kör. En av dem borde alltså inte kunna avvika utan vidare bara för att han är trött. Hmm.

Ska bli en intressant biltur till Stockholm i morgon. Jag hade hoppats att blivande svågern skulle hålla sig nykter nog att kunna köra. Nu ser det ut att bli jag som får köra hela vägen, med två snarkande, bakfulla karlar i baksätet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är aldrig otippat att befinna sig i Vänersborg. Däremot är det grymt otippat att ta sig hit för att dricka öl, för ställen där det känns meningsfullt att syssla med det här kan jag räkna på tentakler.

//JJ