4 augusti 2006

Skor är en flickas bästa vän

34 par skor. Jepp, så många har jag. Då är det inklusive gummistövlar, träningsskor, gamla jympadojjor med färgfläckar, vandrarkängor och två par ulliga inomhustofflor. Men där är också stövlar, kängor, sneakers, högklackat, gammalt och nytt.

Är 34 par skor mycket? Och är det en förmildrande omständighet att det mest är från Din Sko? Det dyraste paret är faktiskt vandrarkängorna, som gick på ca 1800 kr. Sedan är det bröllopsskorna på andra plats, och de kostade ändå inte mer än 850, vilket är betydlgit mer än snittvärdet på mina skor, gissar jag.

Några smakprov:


Vänster: Söta men ack så obekväma. Används bara när man ska gå korta sträckor.

Nedan: Dessa har jag praktiskt taget bott i under
sommaren.



Ovan: Nyinköp 1. Löjligt bekväma.

Höger: Däremot får nog de här bo i garderoben några år. Spetsigt är visst ute nu - dessutom är de vingliga som satan.


Nedan: Det svarta paret hade jag på studentbalen. Det var 1994 - tolv år sedan! Det röda paret är mina bröllopsskor.

Nedan: Nyinköp 2. Mormorskängorna är tillbaka! Jag är så lycklig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

har inget med ditt inlägg att göra men gilmore girls börjar 22 augusti... don´t miss it!!

vitter sa...

Jag är bra sugen på ett par mormorskängor jag med... Mina gamla köngor börjar ge upp, så det är nog dags att skafffa nya. Får passa på nu när något man gillar faktiskt verkar vara inne! :)

Anonym sa...

Fina skor!