9 juli 2007

Denna regniga sommar...

Är lite avundsjuk på grannarna som nyss kom hem efter några veckor i Italien. De slapp tydligen värsta värmeböljan också, lyckostarna.

Själv ska jag ta bebis med mig och åka till landet över natten. Bilen är ju fortfarande kass - det där med bromsarna - så pappa får agera taxi och åka från landet för att hämta oss (okej, han hade faktiskt ett ärende hemma också). Lite irriterande, det där med bilen, förresten. Man blir ju lite låst. Kom på att jag måste ta mig in till stan i veckan, så då blir det väl till att premiäråka buss med barnvagn. Värre är att jag lovade hälsa på en kompis som bor lite utanför stan, otillgängligt med busstrafik. Bökigt.

I förra veckan damp det för övrigt ner ett recensionsex av KG Johanssons nya ungdomsroman Det sista kriget i brevlådan. Och jag som egentligen inte har tid med sådant nu... Men man kan läsa medan man ammar, och boken är riktigt bra, så jag ska nog försöka recensera den. Annars får jag väl skicka den vidare - ska bara läsa ut den först! Har fortfarande inte öppnat senaste Schakt, men orkar jag ska jag försöka recensera den också. Man vill ju inte tappa formen helt...

Har uppdaterat Dantebloggen förresten, det gör jag nästan dagligen.

Inga kommentarer: