5 april 2006

Klokheter

Tillfälligt avbrott i Romanprojekt-skrivandet för att strukturera upp information och trådar i Writer's Café. Har försökt peta lite i ett par noveller under tiden, med varierande framgång. Hade tänkt försöka sno ihop något till Mitranias novelltävling, men just nu känns det som om allt jag påbörjar blir alldeles för långt och, tja, diffust för att fungera som en bra novell. Det dyker upp scener i mitt huvud men inget händer i dem som inte kräver femton sidors bakgrundsförklaring, ungefär. För att hårddra det lite.

Och visst tar det energi att jobba heltid - dessutom med något jag är engagerad i. Det är jätteroligt, men någonstans önskar jag att dygnet hade dubbelt så många timmar så jag hann skriva mer, och framför allt, orkade skriva mer.

Hemligheten är förmodligen att inte stressa med skrivandet, utan att försöka hålla den rutin jag har hittat och låta det ta den tid det behöver.

Lät jag odrägligt klok nu?

Nu påminner Outlook mig om att jag ska skriva ikväll. Så jag får väl försöka göra det, då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe. Jag har typ tre halvfärdiga noveller som ligger och ugglar på hårddisken och hoppas att jag ska skriva klart dem någon gång. Mitranias novelltävling skulle ju vara ett lämpligt tillfälle ;)