20 april 2006

Lulligt

Wohoo... En halv flaska rödvin och en match Monopol så här på torsdagskvällen, hej hopp! Min älskling har så bra idéer ibland. Jag vann, vilket gör att att jag tycker idén blev ännu bättre så här i efterhand. Gott vin också förresten, Escudo Rojo 2002, chilenskt. Cabernet Sauvignon och lite annat, härlig, chokladmättad doft. (Ursäkta, jag var på vinprovning för ett par veckor sedan, jag tror jag blev lite skadad.)

För övrigt har vi just nu bara en panikpunkt kvar på bröllopsagendan: sång under vigseln. Jag (för det är jag som bryr mig) vet inte vilken sång jag vill höra, och såvitt jag vet är ingen sångerska bokad (det ska helst vara en sångerska). Jag har satt mina föräldrar - musiker - på den biten. Vissa krav ställs: Hon måste kunna sjunga a capella, utan mick, utomhus. Med andra ord, en skolad sångerska.

Jag är också lite inne på diktläsning, eller kanske en kortnovell - men VAD? Bra dikter och noveller tenderar att vara lite, hrm, deprimerande. I synnerhet som jag är lite svag för ganska morbida noveller med skräckanknytning. Och vem ska läsa? Måste ta tag i det där på allvar i helgen.

EDIT: Min kära blivande make kom just ut och påpekade att jag nedan avslöjar allt om vårt bröllop för alla. Så, om du tänker komma och inte tillhör de närmast inblandade (föräldrar, syskon, tärna...) så kan du ju förslagsvis sluta läsa nu.

Annars så är det mesta under kontroll. Fotograf, musiker, dj och stylist är bokad, klänning är under tillverkning, brudgummen har hyrt frockcoat, maten är bestämd, tårtan är avsmakad och nästan bestämd (vi ska träffa Engelska Tårthuset en gång till), en urläcker Rolls är bokad för skjuts till vigselplatsen och jag har t o m bokat tid för att fixa till mina naglar på något avancerat sätt. Lite småsaker ska inhandlas, och blommor ska beställas, men förutom det där med sången så känner jag mig relativt lugn.

Det måste vara något fel. Jag skulle ju bli en bridezilla. Men det kanske kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ett syskon =) och jag fortsatte läsa... förlåt......