2 juni 2006

Så här dagen före

Vi insåg en sak för en stund sedan, min blivande och jag. Ikväll har släkten anlänt från Stockholm, Småland, Skellefteå. Våra familjer träffas och umgås såhär kvällen före Den Stora Dagen.

Och jag och Christian sitter hemma, ensamma och kollar på film.

Jag tror att alla andra tror att vi är alldeles för upptagna av förberedelser för att hinna umgås. Eller så vill de lämna oss i fred och låta oss ta det lugnt eller nåt.

Det är ganska lugnt, faktiskt. Som sagt, vi kollar på film. Sedan att jag inte kan sluta att tänka på morgondagen och gå igenom den i huvudet är en annan sak. Jag har redan kommit på en fadäs: min tärnas bukett kommer inte att gå särskilt bra ihop med hennes klänning.

Nåja. Så länge som det är på den nivån så ska man väl inte klaga.

För övrigt är det grymt svårt att skriva med mina nya långa naglar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till och gratulerar och allt sånt där. Hoppas att allt går bra :D

Ghosthand sa...

Ja, jag antar att det hela är över nu - vill lite i efterskott passa på och lyckönska! Hoppas att det blev som ni hade tänkt er.

vitter sa...

Ja, grattis! :) Hoppas att ni hade en fin, trevlig dag.

Andrea sa...

Tackar, tackar. jodå, allt gick bra, t o m vädret klarnade upp och blev helt perfekt :)

Men Ghosthand, vad har hänt med din blogg? Är den nedlagd?

Ghosthand sa...

Nejdå, det är bara någon liten tomte i systemet som har bestämt sig för att ingenting i datorväg ska fungera för mig just nu. Har två (2) krånglande bredbandsförbindelser, en ständigt krånglande mailserver, en kraschad hårddisk, samt idel skumma felmeddelanden från min bloggserver. Vet inte vad jag har gjort för ont ...