25 juni 2006

Städa!

Jag gillar att städa.

Eller rättare sagt, att städa är skittråkigt, om vi pratar det där nödvändiga dammsugandet, toalettvättandet, undanplockandet och så vidare som man måste göra alldeles för ofta om man nu har bestämt sig föra tt inte bo i en dammig svinstia. Det jag gillar är att storstäda.

Ibland får jag nämligen ett ryck och bara måste städa. Dammtorka även på de där hyllorna högst upp, rensa i det där skåpet där vi bara skyfflat undan saker i ett par år, svabba golven ordentligt. Vädra sängkläderna och inte bara byta lakan. Jag fick ett sånt ryck nu i fredags. Idag är jag så klar som jag tänker bli den här helgen (nästa helg är vi två, så då gör vi resten) och det känns så skönt. Det luktar gott i lägenheten. Skrivbordet är inte dammigt längre. Det ligger inte en massa halvuppackade bröllopspresenter på vardagsrumsgolvet längre (nåja, ok, ett gäng glas i sina kartonger och en grill, men det är i alla fall relativt lite).

Nej, men om man skulle ta och läsa igenom de där novellerna jag hade tänkt skicka till lite folk.

Inga kommentarer: