22 oktober 2006

Det Stora Avslöjandet

Nej, jag kan inte hålla mig längre. Det är omöjligt att blogga utan att berätta om det, och, tja, förr eller senare kryper det fram ändå. Det upptar liksom en såpass stor del av min tankevärld just nu.

Jag är gravid! =)

Och jag mår så *pip* dåligt! Idag har varit en relativt bra dag, men vissa dagar... Jag har nämligen så roligt att jag, förutom det obligatoriska morgonillamåendet som gjorde att jag jobbade alldeles för lite förra veckan, dessutom har vrålont i magen av och till. Så ont att jag förra veckan åkte in och ut på gynakuten med misstanke om utomkvedshavandeskap. I söndags hittade läkaren tack och lov den lilla "pricken" i livmodern, så nu har jag bara skitont. Det är tydligen inte helt ovanligt har jag fått höra sedan. Jag fick härligt starka värktabletter, men problemet är att de fuckar upp hela matsmältningen, så utan att att gå in på detaljer kan man väl säga att jag helst undviker dem.

Så där har ni förklaringen till låg bloggaktivitet och inget skrivande på sistone. Idag var första dagen på länge när jag faktiskt kände att jag hade orkat att skriva - men den orken fick gå åt att söka jobb istället. För man är ju snart arbetslös igen, ack ja.

8 kommentarer:

Linda G sa...

Oj oj OJ!!!!! GRATTIS!!! Vad roligt!!! Och herregud va mysigt!!!!

Med en sådan nyhet är det faktiskt _ursäktat_ att ha låg bloggaktivitet :-D

Synd på smärtorna, sedan - men de kommer antagligen att ge med sig med tiden. Om jag minns rätt brukar allting lugna sig nångång runt tredje månaden. Vila mycket, så grejar det sig, ska du se!

Kram och sköt om dig!

Johan A sa...

Gratulerar! :-D

Ghosthand sa...

Grattis! Passa nu på och blogga och författa så mycket du orkar, för när du blir förälder kommer du att få så lite tid över så det anar du inte.
Å andra sidan brukar man aldrig nämna den där detaljen om TRÖTTHETEN som kommer i början av graviditeten, den brukar bli en liten överraskning ... alla har hört om illamåendet, ingen vet att nygravida har en tendens att slockna i soffan varje eftermiddag ... Kroppen ska bilda två liter extra blod, sånt tar på krafterna.

Men det där ger sig ju så småningom.

Jag hade detta på känn redan efter ditt förra mystiska inlägg, sådeså vavadejasa.

:)

vitter sa...

Grattis, tjejen! :D

Andrea sa...

Tack så mycket alla!

Ghosthand: Tja, jag får ju ha som målsättning att få den där romanen åtminstone någorlunda färdig innan bebisen ploppar ut, men, jo, det där med tröttheten känner jag igen, ja. Det blir bättre, säger de. (Och här kan jag ju nämna att jag känner åtminstone två personer som varit praktiskt taget sängliggande HELA graviditeten!)

Anonym sa...

Grattis. :)

//JJ

Anonym sa...

Jag bara väntade på avslöjandet, misstänkte det efter ditt förra inlägg precis som Ghosthand... ;)

Grattis!!! :D

Ikwood sa...

Åh, grattis! :)

Kul! Och jag som har tre små killar bloggar inte heller särskilt ofta, men du är välkommen att kolla där också...

(Det är Ulrika från skrivfantasy som grattar, förresten)