24 oktober 2006

Planering käpprätt i diket

Jamen tjena, trodde jag själv att jag skulle vara så duktig? Min prioriteringslista för kvällen såg ut så här tidigare idag:
  • Jobba hemma (ligger kraftigt minus på flexen efter alltför många sega morgnar) med att gå igenom lite texter
  • Söka jobb
  • Komma igång och skriva igen

Sedan kom jag hem och insåg att jag måste lägga till en punkt överst på listan. Nu ser den ut så här istället:

  • Diska en gigantisk disk
  • Jobba hemma
  • Söka jobb
  • Skriva

Gissa om det där med diskningen förstörde allting? Och nu börjar ju Desperate Housewives om bara tio minuter, så då är det ju ingen idé att börja ens. Och sedan måste jag gå och lägga mig om jag ska ha någon rimlig chans att orka upp någorlunda i tid i morgon (Christian åkte på jobb igår och är borta två veckor, om ni nu undrar varför inte han kan ta disken).

Ack, ja. För varje vecka som går är det en vecka mindre kvar tills vi får en diskmaskin.

Inga kommentarer: