5 oktober 2006

Dalsland runt

Är lite mosig just nu. Har ägnat dagen åt att köra Dalsland runt. Drygt 40 mil bakom ratten. Innan ni undrar - jobb. Jag skulle ha haft några snygga foton att lägga upp här, men alla bilderna ligger på min dator på jobbet. Kanske lägger jag in några senare. Tumme med vädergudarna hade jag i alla fall, trots att prognosen sade regn så kom de enda regnstänken när jag satt i bilen.

Dagens språkliga reflektion: "Pausplats" verkar ha ersatt gamla hederliga "rastplats". Jag såg i och för sig bara en enda "pausplats" på min "dalsländska resa" (förstår ni den hänsyftningen är ni snäppet nördigare än mig), men ändå.

Dagens morbida humor: Står Scissor Sisters för. Vilka andra kan en skitglad charleston-cabaret-låt med en text som I can't decide/Whether you should live or die/Oh, you prob'ly go to heaven/Please don't hang your head and cry? Eller en lika glad låt i samma stil, vars refräng slutar med orden We were born to die? Skulle vara Monty Python, då. Jag får lite Always look on the bright side of life-vibbar av att lyssna på Scissor Sisters nya album. Fast med mer partykänsla.

Inga kommentarer: