29 september 2006

Värdelöst vetande

I kategorin "saker jag inte visste om mig själv, öh" är det idag Aftonbladet som bistår med ett stycke ovärderlig information. En brittisk undersökning lär tydligen visa att kvinnor, vars ringfinger är längre än pekfingret, är "avsevärt bättre på idrott" än andra kvinnor. En snabb blick konstaterar genast att jepp, mina ringfingrar är mycket riktigt längre än pekfingrarna, och jag är för övrigt väl känd för mitt dåliga bollsinne, har aldrig kunnat springa fort eller hoppa högt eller varit bra på att träffa saker. Men jag är ju förstås rätt musikalisk: "Långt ringfinger kan också kopplas samman med musikalitet, aktivt sexliv och en för tidig död i hjärtsjukdomar."

"En för tidig död i hjärtsjukdomar." Tack för den.

Jag har även olika långa lillfingrar. Jag vågar inte ens tänka på vad det betyder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det där med fingrar igen. Enligt Expressen i somras har du alltså en manlig hjärna: http://expressen.se/index.jsp?a=629471

Andrea sa...

Yeah baby, I'm så male! (sagt med barsk, mörk röst).

Helt plötsligt känner jag ett märkligt behov av att måla tånaglarna.