8 mars 2007

Imorgon är det två veckor kvar

Var på slutbesiktning av huset idag. Det blir så fint! Jag vill flytta nu! Vi håller på att packa hysteriskt just nu känns det som, Christian åker snart igen och det är ganska mycket vi måste ha fixat innan dess eftersom han inte kunde få ledigt förrän dagen innan vi får nyckeln. Så jag får leva med att bo i flyttlådor i två veckor. Å andra sidan förstärker det känslan av att det verkligen drar ihop sig, så det är ju trevligt.

Däremot detaljen att allt ska packas upp igen tänker jag förtränga ett tag till.

Vi har rensat en hel del också. Det är lite intressant att se vad man sparat. Idag hivade jag en hel kartong med papper från min tid på arkitekturutbildningen. Kompendier till kurser med namn som "Rum" och "Bostaden", för att inte tala om det tjocka kompendiet helt tillägnat "Mur och puts" (jag minns kvinna som föreläste, hon hamnade i någon sorts extas när hon började prata om kalkputs). Kollegieblock med föreläsningsanteckningar. Varför har jag sparat det? Kommer jag någonsin gå tillbaka och läsa dem? För att inte tala om att begripa dem? Nej, just det.

Pärmarna med arkeologi och antiken har jag bara packat rakt av, dock. Ska väl gå igenom dem någon gång också...

Lite har jag jobbat med boken också, faktiskt. Nu har jag täppt till jätteluckor fram till och med artonde kapitlet, upptäckt och täppt till några mindre luckor, och våndats över bristen på konflikter i historiens lilla sidoromans (det fanns en konflikt, men pga att några av de här luckorna täpptes igen, så försvann tyvärr också anledningen till konflikten). Med lite tur har jag gjort den här grovgenomgången i helgen. Det vore trevligt, så kan jag printa rubbet och läsa igenom allt ordentligt i nästa vecka när jag ändå inte kan packa så mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det skönt att rensa ut grejer, och slänga. Jag har börjat med det härhemma med, även om vi inte skall flytta, och det känns som man blir fem kilo lättare för varje sak man slänger. Underbart!