23 april 2007

Det ska böjas i tid

Jag trodde faktiskt att Christian skämtade när han berättade vad han hade köpt till bebisen, det allra första han har köpt. Det gjorde han inte. Nu har jag sett den. Det är en putter. En putter för mycket små barn, från fyraårsåldern ungefär. Så om jag tvivlade innan på att det kommer att införskaffas ett juniormedlemskap på närmaste golfklubb så fort som möjligt, så gör jag inte det längre.

Återstår att se om det är nästa Tiger Woods som bor i min mage. Myten säger ju att han spelade bättre golf som treåring än många vuxna...

Jag var hos tandläkaren idag, för övrigt. På parkeringen utanför min tandläkare är det gratis att stå i två timmar, men man måste fortfarande ha p-biljett. Just den här måndagen hade ett fyllo parkerat sig vid p-automaten och stod där och halsade burköl. Döm om min förvåning när jag kommer fram och fyllot snabbt trycker ut en biljett till mig och överlämnar med ett glatt leende. Han försökte även ge en biljett till en förbipasserande man, som fick värja sig med ett "jag har redan en..."

Helt klart dagens mest oväntade incident. Jag kanske borde ha dricksat det glada fyllot?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahahahahahaha!! Nu får han la ta å skärpa sig! Hoppas jag får se den ikväll! Kramar

Anonym sa...

Stressade jag smiter in en snabbis bara för att tala om att det inte blir lösenord när allt kommer omkring - utan en ny blogg istället :-) Känns riktigt bra måste jag säga. HA en skön dag och välkommen att kika in till mig. Jag tror du kommer att känna igen dig :-)

Andrea sa...

Men Emma - jag kan inte hitta din nya blogg. Adress?