17 maj 2007

Trädgårdsarbete

Skulle ha sått gräs på framsidan idag, men jag väntar nog tills en dag när det är mindre risk att gräsfröna regnar bort. Dessutom har jag misstankar om att jag faktiskt rent fysiskt inte klarar av att lägga ut den s.k. topdressen, det tunna sandiga jordlagret som ska ut innan gräsfröna. Att svinga en spade är jobbigare än man kan tro när man är framtung. Jag var i alla fall ambitiös nog att trots regnet plantera några anemonlökar som jag hoppas tar sig, och små tuvor av något som jag redan glömt av vad det hette (karpaterblomma? Karpaterklocka? Karpaterklocka var det nog). Så inom en snart framtid hoppas jag även framsidan börjar hysa en viss likhet med en trädgård.

Nu är jag kall och känner hur det drar i magen. Nåja, får väl skylla mig själv. Grisen har åtminstone haft vänligheten att dra in den där foten som har sparkat mig i sidan sedan igår kväll. Nej, varm kopp te tror jag det får bli nu.

Inga kommentarer: