30 maj 2007

Tillbakablick

Nej, ingen bebis än. Trots förvärkar som varit kraftiga nog att få mig att undra om inte förlossningen är på gång. Tyvärr har de där riktigt kraftiga förvärkarna bara kommit en och en, med timmar eller dagar emellan. Så förmodligen kan de hålla på så ett tag till.

Ytterligare märklig graviditetsåkomma: Jag har börjat må illa igen. Inte mycket, visserligen, men ändå - NU?!

Funderar på att försöka göra en kraftansträngning och skicka in en novell till Catahyas nästa antologi. Jag har ju faktiskt en novell som är så gott som färdig och som passar temat. Däremot blir det ingenting till Mitranias novelltävling, vilket egentligen är lite synd eftersom det faktiskt är prispengar i den potten, ingen stor summa, men ändå.

Men först åter till graviditeten och en återblick: Magen i december (när jag var i vecka 14) och nu för ett par dagar sedan (vecka 38). Den senare även med dubbelhaka. Och notera att jag fortfarande kunde ha mina ringar på den första bilden!





2 kommentarer:

Linda G sa...

Åh vad fin du är!

Håller tummarna för att du ska slippa gå över tiden (det är *inte* kul) -- men det verkar ju faktiskt inte så, med tanke på förvärkarna?

Anonym sa...

Hej! "You are big" säger Maria, "men håll ut till torsdag för då skall vi spela minigolf."

Vi skickar en hälsning :-)

Emma, Maria och Maggie