5 juni 2007

Apropå teletubbies...

Apropå den polska stormen kring teletubbien med handväskan : Könlösa må de vara, men det hindrar dem inte från att skaka loss till låtar som Sexyback och Candy Shop. Fast roligast (och gulligast) av de här YouTube-klippen var nog ändå detta.

För övrigt tycker jag det är lite lustigt att den tolkning som ligger närmast till hands av den lila fluffvarelsen med handväskan är att det är en kille som är homosexuell. Jag vet inte, men enligt traditionell färgkodning och traditionella könsattribut är ju åtminstone min första tanke att har Tinky Winky ett kön, så är h*n en tjej.

Å andra sidan har jag ju inte kollat på Teletubbies...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men traditionella könsattribut kan dra åt helvete, och det är förbaskat bra om de gör så i barnprogram.

Jag har inte heller sett programmet, men Wikipedia finns.

Så är det väl inte en handväska heller.

//JJ

Andrea sa...

Aha, men då ÄR de ju inte könlösa (som alla påstår hela tiden).

Helena sa...

Jättesöt video. :)

Könlösa eller inte... varför blanda in sexualitet när det gäller karaktärer i ett barnprogram? Det är väl knappast meningen att man ska fundera över vilka de har sex med? Jag tror att största anledningen att de har kön är att det skulle bli så svårt att prata om dem annars. Jobbigt att inte kunna använda hon/han, eftersom det inte finns något h*n man kan uttala - för övrigt en STOR språklig brist!