15 juni 2007

Nej, här har inget kommit ut

Egentligen antar jag att jag borde ha skrivit igår och gnällt över att Grisen inte kom på utsatt dag, men med tanke på att bara typ 5% av alla föder på beräknat datum så ska man väl inte göra för stor affär av det. Jag har fortfarande löjligt regelbundna sammandragningar av och till. Igår och inatt tänkte jag vid ett par tillfällen ringa förlossningen om de fortsatte - varpå de naturligtvis slutade. Hmpf! Just nu ligger de på ett blygsamt halvtimmesintervall, så man ska väl inte förvänta sig för mycket.

Ett fenomen: Jag har hört av andra som gått över tiden att dagarna runt och efter beräknad förlossning börjar helt plötsligt telefonen ringa stup i kvarten. Jepp, det stämmer här också. Åtskilliga kompisar har ringt sedan i förrgår, och nu senast ringde pappa. Men snälla ni, ni begriper väl att vi hör av oss om det händer något! Hittills är det mest bara lite komiskt, men jag förstår att man kan bli lite stressad av det i längden.

Idag börjar för övrigt ConViction här i Göteborg. Jag hade faktiskt tänkt gå om inget barn hade anlänt, men lyckades glömma bort det och sitter följaktligen här hemma och klockar sammandragningar istället. Håhåjaja.

Jag vet i alla fall vilken bok jag ska packa i BB-väskan: Den senaste Schakt-antologin kom idag. Krälande Cthulhu och andra bedrägliga blindskär. Känns som en sund motvikt mot allt detta gravid- och förlossningstjat, eller hur?

1 kommentar:

Linda G sa...

Stackare! Gick över med båda mina (fjorton dagar den första, elva den andra). Det var inte alls kul. Fenomenet med telefonringning känns igen, kan jag lugnt säga.

Hoppas, hoppas, hoppas att det blir av snart!