7 juni 2007

Värmeslag

Ja, jag vet att man inte ska klaga på Den Heliga Svenska Sommaren när den väl kommer. Och, okej, det är skönt nu när kvällarna blivit ljumma och man kan sitta ute etc., etc. Men jag har en vecka kvar till beräknad förlossning, och då tycker jag att man har rätt att gnälla lite grann åtminstone.

Mina fötter är svullna och trötta fast jag knappt står och går på dagarna.

Jag svettas som en gris.

Jag är enormt trött och slö, varenda dag däckar jag en timme i soffan.

Jag har nästan inga mammakläder anpassade för värmen, och nu känns det ju lite fånigt att köpa mer.

Dessutom luras Grisen med förvärkar titt som tätt, vilket är frustrerande. Men jag förstår den om den inte vill komma ut mitt i en värmebölja. Helt plötsligt dyker scenariot "varm, skrikig bebis" upp för min inre blick. Hmm. Nåja. Vi får väl helt enkelt bädda ner oss i badkaret resten av sommaren, Grisen och jag.

Nu ska jag iväg och spela minigolf och grilla korv. Okej, det finns saker som är alldeles toppenbra med sommarvärmen också - och jag hade nog egentligen inte velat byta bort den. Inte riktigt än, i alla fall.

Inga kommentarer: