19 maj 2007

Underliga graviditetsåkommor

Jag har ju varit ganska förskonad från de värsta graviditetsbesvären, som långvarigt illamående, foglossning och så vidare, men så här på slutspurten har karpaltunnelsyndromet slagit till. Jag vaknar varje morgon och kan knappt stänga av väckarklockan eftersom jag inte har någon känsel i fingrarna. Så igår var jag hos arbetsterapeuten och fick ett par otroligt sexiga handledsskenor i blå plast som jag ska sova med. Sådär skönt, kan jag berätta. Dessutom hävdas det in den lilla informationsbroschyren jag fick med mig att det kan ta upp till tre månader efter förlossningen innan symptomen har försvunnit. Skojigt att sova med plastskenor hela högsommaren, som om man inte blir varm nog ändå. Och behöva krångla med att ta av och på dem varje gång man nattammar.

För övrigt har mina förhoppningar om massor av regn i helgen grusats. Massor av regn hade inneburit att naturen hade tagit hand om vattnandet av vår gräsmatta. Nu måste jag göra det. Att koppla in en vattenspridare är helt okänt territorium för mig, kan jag tala om. Men, men, det är väl bara att ta tjuren vid hornen och hoppas att jag inte lyckas duscha mig själv på köpet.

1 kommentar:

Helena sa...

Oj, så märkligt. Det är en sån där sak som man skulle kunna bli ganska rädd av om man inte visste vad det var. Åtminstone blev jag det när jag kände något liknande (vet inte vad det var) när jag stod och väntade på spårvagnen en gång... fast det gick över. Hoppas att det slutar snart för din del!