20 november 2005

Uppehåll

Oj. Det var länge sedan. Först var det några dagar när jag inte hann eller inte tyckte jag hade något att skriva om. Sedan glömde jag. Sedan skaffade vi en ny dator, vilket betydde ett par dagars stök och bök och internetbrist tills allt var installerat och klart (nåja, allt är fortfarande inte installerat, men jag är tillbaka i den uppkopplade världen i alla fall).

Skrivandet går det dåligt med just nu. Det jag petat ner sedan jag blev klar med den där novellen kan mätas i rader. Vad hände med tiden? Vad hände med hösten? Hur blev det bara en vecka kvar till första advent? Är detta frågor folk har frågat sig sedan urminnes tider?

Har fått Civ4 nu också. Och börjat spela Morrowind igen. Roligt men förmodligen dumt, för helt plötsligt har man suttit en hel kväll framför TV:n eller datorn utan att få något vettigt gjort alls. Men faktum är att det känns rätt ok. Ibland behöver man få göra ovettiga saker.

Inga kommentarer: