2 december 2005

Fredagkväll

Jag har varit aktiv i veckan. Jag har inte jobbat så mycket, men skrivit och grejat desto mer. En novell blev det till slut, och faktiskt lite på Romanprojektet. Ska försöka få ner några rader ikväll och i helgen också.

Bah, helg förresten, vad är det? Jag jobbar ju imorgon. Och eventuellt på söndag. Och sedan måndag, tisdag, onsdag samt torsdag. Tre dagars ledighet efter det, och sedan är det bara att köra hela vägen fram till jul. Jag slipper åtminstone jobba annandagen, en vänlig kollega tog på sig den dagen. Och vår rea börjar tack och lov inte förrän i trettondagshelgen, så mellandagarna är relativt lugna. Den som inte själv har jobbat i klädaffär förstår nog inte hur himmelskt skönt det är.

Nu ska jag skriva recensioner.

Förresten, sade jag att jag har en blogg till nu? Det är Bokmonstret som sett dagens ljus. Jag har en sorts plan att tipsa om en bok om dagen så här i början, men det blir väl mer sällan framöver.

Inga kommentarer: