5 december 2005

Veckoplanering

Så det blev till att jobba hela helgen lång, yippii. Inte för att jag kommer att klaga när lönekuvertet kommer, men men.

Var på operan igår, såg Verdis Falstaff. Den var rätt kul, duktiga sångare, schysst scenografi, schyssta kläder osv, men jag kan inte påstå att den gjorde något djupare intryck. Det var ingen Valkyrian, ingen Tosca, ingen Askungen för att nämna några stora upplevelser.

Efteråt hamnade vi på en sportbar och åt med omväxlande spanska ligan och NFL i bakgrunden. Omväxling förnöjer, var det visst.

Jag har bestämt mig för att ha skrivpaus den här veckan, för den här veckan är lite hysterisk. Mycket jobb, hemma sent, mycket annat som ska fixas (julklappar, pianoövning, jobbansökning, unt so weiter). Älsklingen kommer hem på onsdag och har utlovat "överraskning" på torsdag, så den dagen får jag inte boka upp något annat. Och i helgen åker jag till Stockholm för att träffa mina styrelsekollegor (varav åtminstone ett par förmodligen läser det här och skrattar lite).

3 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar lite* ;)


(Bokstäverna jag måste fylla i för att posta kommentaren är "bwaulch". Det låter nästan som ett dåligt skurknamn i den fantasybok, haha.)

Anonym sa...

Tror jag skall se Falstaff om ett par veckor, faktiskt. En vän beslutade för att släpa med mig dit som födelsedagspresent. Bara för att konfirmera läsningen, typ.

//JJ

Andrea sa...

Beware of the mighty Bwaulch! ;P