15 december 2005

Julkort

Jag känner mig grinig ikväll. Jag vet inte riktigt varför. Det kan ha att göra med att jag skulle ha skrivit julkort, eftersom de ska postas imorgon för att hinna fram före jul. Att skriva julkort är tråkigt, coh egentligen borde jag säga till alla jag känner att nu slutar jag med det, men ändå känner jag av de där plikterna mot släktingar och annat löst folk man inte träffar så ofta - julkorten är liksom sättet att hålla kontakten.

Hur som helst så insåg jag rätt kvickt att jag inte kunde skriva julkort, för sambon är ute och åker båt med jobbet (julbord! Förmodligen också en anledning till att jag är grinig) och jag behöver honom i de här lägena. För att han vet vilka av sina släktingar och så vidare han vill skicka till, för att vi ska kunna diskutera om vi ska skriva något om bröllopet och hur vi i så fall ska formulera oss, och framför allt för att en tråkig sak blir mindre tråkig om man har någon att göra den tillsammans med.

Just det. Bröllopet. Det blir i pingst. Och vi har nästan inte gjort någonting, förutom att boka lokal. Jag ser framför mig hur januari försvinner i en sorts speedat hysterisk planeringsdimma. Inbjudningar ska utformas, en massa människor från vigselförrättare till fotograf ska kontaktas, en massa planering ska göras som jag inte ens kommer på just nu. Jag kommer att bli en bridezilla. Hjälp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Bridezilla"... *fniss*

Elda sa...

Oroa dig inte, det blir säkert världens finaste bröllop. :) *uppmuntringskram*

Anonym sa...

instämmer med föregående kommentator: det är solklart att det ordnar sig med giftermålet. Fråga: vem är Bridezilla?

Andrea sa...

Mamma: Ett uttryck som anspelar på gamla klassiska filmmonstret Godzilla. I bröllopsstressen och jakten på det perfekta bröllopet förvandlas man alltså till ett monster, kort sagt :-)