26 november 2006

Fluff

Gillar ni schyssta sidenkläder, fluffiga gräddbakelser, läckra miljöer och, inte minst, skor? Gå och se Marie-Antoinette. Kanske inte årets bästa film - den kändes lite substanslös - men definitivt den vackraste. Bra soundtrack också - jag hade innan fått intrycket av att det bara skulle vara nyare låtar, men de var faktiskt mycket snyggt uppblandade med tidstrogen musik. Scenerna som skildrar morgonritualerna är några höjdare!

Annars är det väl som vanligt. Jag har fortfarande inte lyckats skriva mer än typ en fjärdedels sida sen sist, men jag har tillfälligt övergivit kapitel 3 och gett mig in i kapitel 4 istället. Jag har ont i magen, för Grisen växer, och har fortfarande inte löst problemet med bokbristen. Och imorgon hoppas jag få veta om jag blir arbetslös om en vecka eller inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter som en film i min smak. Iallafall vad gäller det estetiska. Synd att den verkar vara substanslös som du säger. Har hört fler som uttryckt sig liknande. Men jag tänker se den för miljöerna och gräddbakelserna :-). Ha det!

Andrea sa...

Tycker jag absolut du ska göra! :)