20 november 2006

Stockholm och Grisen

Har varit i Stockholm i helgen, hälsat på lite släkt, ätit en massa mat, lyckats klara av halva Nationalmuseum och nästan hela Moderna på bara ett par tre timmar. Jag har inte varit på Moderna förut, det var ju trevligt att få se det också. Hade gärna fortsatt med Arkitekturmuseet, men hade varken tid eller ork.

I fredags var det inskrivning på MVC, och idag var jag på läkarkoll. Eftersom min graviditet började rätt struligt med smärtor, akutbesök och ultraljud gjorde läkaren ett ultraljud idag också, mest för att kolla en cysta som hittades vid ett av de förra ultraljuden. Så nu har jag sett Grisen! Den hade ett huvud och två armar (som rörde sig!) och ett hjärta och en kropp... Ja, det bor faktiskt någon därinne, tro det eller ej! (Hmm, undrar om mitt barn kommer att bli vänsterhänt med tanke på alla dessa ultraljud, det lär visst påverka har jag hört - inte för att det gör något, jag är ju också vänsterhänt.)

Ja, det där med Grisen förresten, det har jag visst inte berättat. Det är vårt arbetsnamn på bebisen. Anledningen är mycket enkel: Jag kollade den kinesiska kalendern för 2007 eftersom jag ville veta vilket kinesiskt tecken bebisen ska få. Och det visade sig vara en liten gris. Så nu heter den Grisen.

Annars är min favoritgris just nu det fläckiga Linderödssvinet. Vill ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"... och innan den hette [namn] kallade vi den helt enkelt för Grisen!"

Sådant där som ditt barn kommer att älska när du nämner inför andra i dess tonår. :)

//JJ

vitter sa...

Mina föräldrar kallade mig Ulla innan jag föddes. :)