25 januari 2007

Sparkar och annat

Ja, de där små rörelserna som jag har känt ett tag nu är definitivt sparkar. Jag verkar ha en kvällsaktiv bebis i magen.

Det slutgiltiga beviset kom för ett par dagar sedan när jag var och hälsade på Christian på jobbet. På den stora färjan där han jobbar har de bl a en kvällsshow som jag var och såg båda kvällarna. Hög musik, och oj vilket liv det blev i magen. Jag undrar om den blev störd eller gillade det...

Jag börjar närma mig slutet av JanNoWriMo nu. Drygt 4000 ord kvar, bara. Min beräkning att jag kommer att vara på kapitel 16 (av 21) kan nog stämma, lite beroende på hur långt kapitel 15 blir. Så i februari bör jag sätta slutpunkten på denna första kompletta version (vissa delar, särskilt i början, är just nu inne på sin tredje version, men som helhet betraktat är det ju första versionen). Det blev ett par dagars uppehåll under båtturen, men å andra sidan har jag satt ett så lågt mål den här veckan (800 ord per dag) att jag knappast bör ha några problem att skriva ikapp.

För övrigt hoppas jag på att snart få ett telefonsamtal från min förra arbetsgivare där de säger att de har skramlat fram mer pengar och återanställer mig. Håll tummarna för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna!