7 december 2006

Arbetslust

Yeay! Äntligen! Jag lyckades faktiskt skriva klart både den halvfärdiga delen som (nästan) kompletterade kapitel 3 och den första delen av kapitel 4 på Romanen utan att det kändes plågsamt! I'm back on track!

Skönt, jag har känt mig så splittrad den sista veckan. När jag väl har lyckats skriva något har det mest blivit på en av flera noveller jag håller på med just nu. En skriver jag bara apropå ingenting, ska väl försöka få den publicerad när den är klar, och tre är på teman inför en möjlig publicering. Dessutom har jag visst lovat att skriva en artikel till Mitrania som ska vara klar, hrm, om ett par dagar och som bara är påbörjad. Så jag har liksom inte haft koncentration nog att ta tag i de där bitarna på Romanen som kändes så fruktansvärt jobbiga härom veckan, eftersom jag haft så mycket annat i huvudet. Nu kännsdet plötsligt mycket lättare - kapitel 4 är inte uppdelat på så värst många delar (det här med delarna är mest en arbetsmodell för min skull, kan jag väl tillägga), och kapitlet slutas med en viktig vändpunkt. Och så känns det ju helt plötsligt som jag har passerat "början" och är "mitt i". Å, nu vill jag fortsätta skriva!

Inga kommentarer: