12 december 2006

Förkylt

Jag dras med en eländes förkylning som aldrig vill försvinna. Har haft den en och en halv vecka nu, och har nu kommit till ett stadium när slemhinnorna bokstavligt talat gör ont. Hade det varit vår hade jag trott på allergi. I och för sig sägs det att hasseln tydligen har pollen nu (upp och ner är världen), men å andra sidan har det ju vräkt ner regn de senaste veckorna och sådant brukar dämpa den gladaste pollenspridning. Tröttsamt är det hur som helst. Blä.

Romanarbetet går kanske inte framåt i rasande takt, men det går åtminstone framåt. Nu ska jag bara försöka få lite ordning på jobbsökandet också, tänkte jag. Det tar emot. Det är tur att a-kassan inte ger så mycket pengar. Jag skulle kunna vänja mig vid det här, känner jag. Skriva, ta det lugnt, pyssla hemma, skriva lite till, ha energi och tid över att ha ett socialt liv och till och med spela lite ibland. Jag var ett genombitet Morrowind- och Civ-fan fram tills för ett år sedan ungefär. Det senaste året har jag nästan inte hunnit/orkat spela någonting. Nu har jag faktiskt hunnit med några kvällars Civ utan att känna att jag borde ha suttit och skrivit istället.

Å andra sidan: Jag har varit arbetslös i två veckor. Det närmar sig jul. Vänta tills mitten av januari, när lappsjukan och vinterdepressionen börjar sätta in. Då är jag nog inte lika munter längre.

Inga kommentarer: