4 december 2006

Arbetslös

Jaha, då var man officiellt arbetslös, då. Det är det tråkiga med projektanställningar... Nåja, jag när ett litet hopp om att det ska finnas pengar nästa år så att projektet kan fortsätta. Hur som helst så är väl december en av de månader när det faktiskt är helt okej att vara arbetslös. Och nu får jag mer tid att skriva, tjohoo!

För övrigt inledde jag min arbetslöshet med att stå coh köa utanför Systemet. Låter bra, va? Mackmyra släppte sin Preludium 3 idag. I vanliga fall är det Christian som sköter köandet, men eftersom han inte är hemma så fick jag rycka in. Jag trotsade förkylning och ösregn och stod i en och en halv timme utanför Systemet tillsammans med andra entusiaster (under tak, som tur var). Är man whiskygalen så är man. Två flaskor blev det till och med, så nu kan vi öppna en och spara en. Även om jag inte får dricka så kan jag i alla fall lukta!

Sedan fortsatte jag dagen med att chockas av att det i stort sett inte var någon kö alls på arbetsförmedlingen. De har tydligen gått och blivit effektiva, kors i taket! Så nu ser jag fram emot allt det skojsiga pappersarbete som uppstår när man blir arbetslös - uppdatera sitt CV, försöka begripa sig på ansökan till a-kassan, krångla med arbetsgivarintyg... Ack ja. Det är nästan så man börjar bli van nu.

5 kommentarer:

Linda G sa...

Oj oj oj!!! Ännu en whiskyälskare!! En själsfrände :-D

Maken kom hem med en Glenmorangie i söndags *gnuggar händerna*. Ska bli kul att testa den. Favoriten är Ardbeg, förstås. Den är fantastisk - en riktig knytnäve i ansiktet!

Anonym sa...

blogg.aftonbladet.se/26

Anonym sa...

Har ni smakat på Whiskeyn än? Var den god? Här finns en i hushållet som är nyfiken. Men det kanske är för sent att köpa den nu, eftersom du fick köa för att köpa den. Hur som helst är det kul med svensk whiskey.

Andrea sa...

Emma (och Linda): Nej, men Christian ska smaka imorgon. Vi har luktat på den åtminstone. Den luktade jättegott, MYCKET sherrytoner.

Anonym sa...

Måste bara berätta vad min käre sambo gjorde när han fick veta att Whiskeyn tog slut samma dag den släpptes. Han stack till Köpenhamn och inhandlade en styck butelj. (Hade köpt den på nätet så han behövde bara hämta hem den).Snacka om desperat! Men han var inte ensam om att ha kommit på den idén om man säger så.