13 december 2006

Hyacinter

Det var sannolikt hyacinternas fel. Det där jag skrev om att hade det varit vår, så hade jag trott att jag var allergisk fick mig att börja fundera. Hmm, allergi, hmm, vad finns det som är allergent hemma hos oss så här års, hmm, varför börjar jag alltid nysa extra mycket när jag kommer ut i köket (där två vita hyacinter stod i full blom)?

Nu har vi slängt ut hyacinterna. Och jag nyser väldigt mycket mindre. Jaha. Då har man hittat en ny rolig sak att vara allergisk mot, då. Och jag som älskar hyacinter. Det är liksom juldoften framför alla för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad surt att vara allergisk. Synd att ni var tvungna att slänga ut hyacinterna. Men det är ju skönt att slippa nysa förstås. Ha det! (Vi ses väl på lördag? )Kram/E

Andrea sa...

Det gör vi! =)

Förhoppningsvis beror snuvan åtminstone delvis på graviditeten, fick jag reda på igår kväll. Man kan tydligen bli täppt pga allt östrogen. Och jag är fortfarande rätt snuvig, även om det är bättre, så förmodligen gjorde hyacintdoften det bara värre. Hoppas jag. Jag vill kunna ha hyacinter nästa jul åtminstone!

Anonym sa...

Ja men du, det har jag ju hört också. Att graviditet kan ge snuva. Jag vet ett par vänner som hade det så. Mycket märkligt fenomen tycker jag. Det är ju liksom inte där man väntar sig att få konstiga känningar:-) Fast det är klart att hela kroppen hänger väl med på grav-vågen. Kram/E