27 december 2006

Här ska det skrivas!

Nu har jag bestämt mig. Det blir JanNoWriMo i januari. JanNoWriMo är en av de skrivarutmaningar som poppat upp i NaNoWriMos fotspår och går alltså ut på att man ska skriva 50 000 ord på en månad, i det här fallet januari. Fördelen med JanNo är att man kan fortsätta på en gammal berättelse - de flesta, inklusive NaNo, kräver att man börjar på en ny. I och för sig är de här utmaningarna baserade i USA, och eftersom jag skriver på svenska lär ingen märka det ändå, men samtidigt är det ju något man gör för sin egen skull. Och då är det ju lite fånigt att fuska.

Så 50 000 ord på Romanprojektet i januari. Det borde föra mig ungefär halvvägs. Det behövs. Jag har lovat mig själv att skriva klart åtminstone första utkastet på den här boken innan Grisen kommer ut. Och har jag inte tid att skriva intensivt nu när jag är arbetslös, lär jag aldrig få tid.

Dagens länktips, så här lite efter jul, är för övrigt en kortnovell av Neil Gaiman.

3 kommentarer:

vitter sa...

Lycka till med JanNo! :) Jag lyckades ju vinna förra året, och var stolt som en tupp... I år satsar jag dock på en ny omgång av NILTOY, som är 100 000 ord under året, istället. Känns lite mer jörligt just nu när jag har massa plugg plus en flytt i januari...

Hoppas det går bra för dig, i alla fall!

Ghosthand sa...

Själv ger jag mig själv nyårslöftet att få ändan ur och avsluta en drös oavslutade projekt.
Det tycker jag att du också ska göra! KÖR PÅ. Blir klar! Vad väntar du på ...?
Lycka till!

Anonym sa...

Jaha, jag tycker bestämt att du skall se till att skriva klart din roman innan Grisen kommer. För jag vill läsa den! Kram på dig och din karl! (Har han hämtat sig än efter storkovan? :-))