3 februari 2006

En fredagkväll hos familjen G-M/K

Jag fick något av en chock när jag hade ätit middag idag. Klockan var bara lite över sju! Normalt kommer jag hem från jobbet ca tjugo i sju, sedan ska det lagas mat och ätas, så jag är van vid att min lediga kvällstid börjar omkring klockan åtta. Men idag blev det thaimat.

Eftersom jag var dödstrött skickades jag sedan i säng av min stränge sambo, med order oma tt sova en halvtimme så att jag skulle orka med allt jag ska göra ikväll. Jag var helt säker på att jag inte skulle kunna somna, men en halvtimme senare väcktes jag brutalt av att täcket drogs undan. Skitkul.

Och detta var alltså ungefär en timme och en kvart sedan. Min älsklings intentioner var goda, men faktum är att jag trots två koppar te nu fortfarande sitter och slöar framför datorn istället för att fixa det där jag skulle fixa (födelsedagshemligheter). (Hmm, hoppas inte pappa läser det här, det är han som fyller år.) Och älsklingen skulle visst diska och skruva upp nåt till vår nya diskbänksbelysning. Han har såvitt jag vet inte rört sig ur TV-soffan.

Följaktligen: Nu är det dags att sätta fart.

CHRISTIAN!!!

Inga kommentarer: