19 februari 2006

Nnnggh!

Just nu får jag ångest bara jag tittar på Romanprojektet. Helt plötsligt blev det jättesvårt att skriva något nytt. Helt plötsligt har jag ingen aning om vad jag egentligen pysslar med. Och då kommer tankarna krypande, de små lömska tankarna som viskar att hela projektet egentligen är värdelöst och borde läggas ner, att det finns så många andra projekt och idéer som skulle vara mycket lättare att genomföra, tänk att få börja om från början på något nytt och fräscht, göra det ordentligt och inte snurra in sig i en massa bihandlingar och ändringar, bara berätta en enkel, rak historia, tänk så bra det skulle bli.

Man ska inte lyssna på tankarna, för tankarna LJUGER.

En lösning på problemet kan vara att skriva en novell istället. Det trista är att jag har kört fast i båda de noveller jag håller på med också.

Det skulle kunna vara så att jag helt enkelt behöver en ledig dag.

Inga kommentarer: