25 februari 2006

Måncykeln

Jag är alltid trött och har lite energi när månen är på väg bort. Det låter som flum, men jag har lagt märke till det nu under en tid. Jag sover sämre, blir trött fortare, får färre idéer och känner mig lättare nedstämd. Alla de tre sista grejerna är väl förmodligen en följd av den första, men varför inträffar alltid sömnstörningarna när månen avtar? När månen blir ny och börjar växa känner jag mig piggare igen.

Däremot har jag inte lagt märke till några humörsvängningar vid fullmåne nu för tiden.

Som tur är kan man känna sig glad fast man är trött. Jag köpte bröllopsskor idag (vinröda!) och har börjat fixa med inbjudningarna. Jag lyckades, efter några dagars kramp, skriva nästan en timme imorse innan jag åkte in till stan. Nu har jag piggat upp mig med en stor kopp starkt te, har uppdaterat Bokmonstret och känner mig nu redo för att fortsätta inbjudningspysslet.

Inga kommentarer: