5 oktober 2005

Början

Det verkar bli dimma inatt också. Imorse, eller rättare sagt i förmiddags när jag gick till jobbet, låg den fortfarande tät. Idag var första dagen jag faktiskt kände av höstkylan. Underbart.

Jag är en höstmänniska.

Har tre skrivprojekt på gång just nu. Först och främst mitt Stora Romanprojekt, det jag har kallat Utredaren så länge att jag förmodligen kommer att få problem att hitta en riktig titel till det den dagen jag blir klar. (Och nej, Utredaren är inte en vettig titel!) Sedan två noveller till tävlingar. Den ena arrangeras av Svensk Golf (jag skriva golfnovell! Ha!) och den andra av bokförlaget Semic. Har idéer om både, några rader skrivna på golfnovellen. Jag har nog inte fått någon riktig panik än. Tyvärr är det deadline samtidigt på dem... borde verkligen sätta fart.

Och så syr jag ett trumfodral. I något tjockt ylleliknande tyg med fleecefoder. Min kompis Karin lurade mig att sy fodralet med passpoaler (stavas det så?), dvs ett sånt där band man syr fast mellan tygstyckena så att det sticker fram som en färgad kant. Någon som fattade? Nähä. Pilligt är det i alla fall. Men det blir snyggt!

Och idag är det bara en vecka tills min älskling kommer hem igen från båten!

Inga kommentarer: