11 oktober 2005

Konsten att laga en tvättmaskin

Ah, idag har jag varit duktig. Jag har fiskat efter jobb och praktikplats, med möjligt gott resultat (det återstår att se). Jag har gjort om upplägget till golfnovellen, och fick den plötsligt att bli meningsfull. Jag har bockat av hälften av punkterna på dagens att-göra-lista. Och jag har "lagat" tvättmaskinen!

Den har varit trasig länge. Först skulle Christian ringa, sedan åkte han iväg på jobb. Då skulle jag ringa, men glömde av det/fick inte tummen ur. Sedan kom Christian hem, och vi försökte skyffla över ringandet på varandra, med resultatet att jag lovade att ringa när han var borta nästa gång. Nu har han varit borta i nästan två veckor och kommer hem på onsdag, och IDAG stod jag med telefonen i handen och skulle ringa. Men först tryckte jag på startknappen, bara ifall om att. Och titta! Den gick igång! Jag tror jag har upptäckt den oerhört pinsamma anledningen till att den var trasig. Vi HADE kontrollerat att luckan var stängd - trodde vi. Men nu märkte jag att det gick att trycka till på ett ställe högre upp på luckan, en liten extra knyck så att säga. Hmm. Det var nog tur att vi aldrig ringde...

Nu ska jag försöka skriva tio minuter på kärleksnovellen. Sedan ska jag diska.

Dagens hälsning går förresten till mina föräldrar Leif och Ingrid, som troget läser denna blogg. Hej på er! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

coolt att dina föräldrar också heter Leif och Ingrid...