4 februari 2007

Ampersand

Jag har tidigare nämnt Vetsaga, en sorts "tidskrift i bloggformat" med texter om fantasy och sf. Nu har Vetsaga förökat sig (genom delning?) och Ampersand har uppstått, där lite kortare texter och kommentarer kring böcker, författare och sf/fantasy-relaterade nyheter förhoppningsvis kommer att frodas. Om man känner att man har något att bidra med går det för övrigt utmärkt att anmäla sitt intresse för att bli skribent. Annars är förstås kommentarer och frågor alltid trevligt. (Och ja, jag är skribent på båda ställena, men nej, jag har fortfarande inte lyckats ta mig längre än till kommentarer på andras texter.)

Och för att ni ska slippa ställa den dumma frågan, så har jag redan gjort det: "ampersand" är detsamma som et-tecken, alltså "&". Vilket jag inte hade en aning om. Nåja, jag kan åtminstone skylla på att det faktiskt inte står i Bibeln, dvs. SAOL.

Inga kommentarer: