12 februari 2007

Problemlösning och godismissbruk

Nej, det var inget fel på nya mobilen. En inställning gjorde att den låg och sökte 3G-nät hela tiden, vilket är problematiskt om man inte har något 3G-abonnemang.

Men skriv det i bruksanvisningen då för helvete! "Felsökning", någon?

Jag känner mig inte ens dum. Vilket jag brukar göra när oöverstigliga tekniska hinder löses med två knapptryckningar av någon annan.

För övrigt är det avgiftning som gäller den här veckan. Normalstora portioner, grönsaker, godisförbud. Oj oj vad mycket god mat det blev i helgen. Och godis. Vad är det som gör att man oavbrutet vill stoppa i sig godis så fort man ska åka bil mer än ett par timmar?

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Vad är det som gör att man oavbrutet vill stoppa i sig godis så fort man ska åka bil mer än ett par timmar?"

Rastlöshet? Jag är i alla fall en sån som småäter när jag är rastlös.

Anonym sa...

Det där med godis är en naturlag. Man måste göra det, för att överleva. Har du aldrig lärt dig det i skolan? ;-)
Låter spännande med flytt snart. Litet avis är jag faktiskt. Det är kul att flytta...in får jag väl säga. För att städa ur den gamla bostaden är ju inte sådär överdrivet lustigt.
Ha en bra da!

vitter sa...

Ibland är folk som säljar prylar mer än lovligt puckade.
Själv köpte jag en dvd-spelare igår, bara för att komma hem och upptäcka att det inte följde med nån scartkabel. En kompis till mig råkade ut för samma sak.

Hur svårt är det för försäljaren att öppna käften och säga att man måste köpa till en kabel? Så de får en nöjd kund istället för nån som kommer hem och blir tjurig?

Jaja, jag kunde inte använda min spelare ändå. Måste köpa ny tv först... :P

Skönt att det inte var några stora problem med din mobil, i alla fall!