15 februari 2007

Effektiv? Inte idag.

Jaha, ja. Jag som skulle vara så effektiv idag. Jag skrev en del på förmiddagen och fixade med lite annat, sedan åkte jag och handlade, och när jag kom hem igen konstaterade jag nöjt att nu var klockan tre, och nu skulle jag vara duktig resten av dagen och göra vad jag hade planerat - skriva på hämnd-novellen, bearbeta hemsökelse-novellen, skriva lite mer på romanen, kolla upp möjligheterna till ett visst jobb, skriva klart en artikel, börja kolla på att rensa ut lakan och handdukar...

En och en halv timme senare hade jag kollat in lite bloggar och forum, läst nyheterna, meckat med mobilen, pratat med älsklingen och druckit en kopp te. Ok, nu har jag faktiskt skrivit lite mer på hämnd-novellen (det känns som om jag börjar hitta en ton som passar nutidsskildringen, yeay) och kvällen är inte slut än, men ibland blir jag bara så trött på mig själv. Inte konstigt att man känner sig stressad när man inte gör vad man ska!

Har börjat sätta labels på mina inlägg, förresten. Vet inte riktigt varför jag inte har gjort det förut. Har bara börjat peta i det än, men förhoppningsvis ska det väl bli någon ordning på det framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en rätt behaglig dag. Ha en skön kväll också!