16 februari 2007

Packa!

Då var alla textiler vi inte använder nerpackade. Handdukar, dukar, gardiner, lakan. Imorgon ska jag börja kika på vilka saker i arbetsrummet som kan läggas ner i lådor. Nästa vecka kommer mor och svärmor hit och hjälper mig att packa glas. Om jag orkar kanske jag skaffar lite fler (små) flyttkartonger så kan jag kanske rentav börja packa böcker, men det tar emot lite. Dels för att det ser så tråkigt ut med tomma bokhyllor (vi ska ju faktiskt bo här i fem veckor till) och dels för att jag titt som tätt plockar fram och slår i mina böcker, kollar upp någon titel eller så (och vi ska ju som sagt faktiskt bo här fem veckor till). Men jag gillar faktiskt att packa. Det känns att det kryper närmare då, själva flytten. Jag går omkring och föreställer mig köket (med den fina fondtapeten), sovrummet, vardagsrummet med nya soffan och nya tv:n och väggfasta bokhyllor... Fräscha hyllor... Golv som är plana och väggar som är raka (nej, det är ingen självklarhet, välkommen hem till oss och se efter själv)... Mmm.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh, jag vill också ha fondtapet...

Andrea sa...

Vi har lyckats peta in en fondtapet i nästan varje rum. Ibland tror jag att det kanske blev för mycket. Men men, det går ju alltid att måla om i så fall :)