3 februari 2007

Februari

Nu har jag anmält mig till Write Here, Right Now, som jag skrev om i förrförra inlägget. Faktum är att jag har lagt mig högre än vad de föreslår - mitt mål är att skriva 33 000 ord i februari. Anledningen är att jag ska dels skriva klart Romanprojektet (uppskattningsivs omkring 25 000 ord) och dels skriva några noveller. Hittills har jag skrivit 4839 ord, vilket är drygt 300 mer än planen.

Från det ena till det andra, så roade jag mig med att kolla lite statistik för min blogg, något jag nästan aldrig kommer ihåg att jag ens har. Dagens roligaste var nog stackarn som sökt på "barn ut vekling" och därmed hamnat på min rubrik "Jag - en vekling". Så tokigt det kan bli. Undrar om personens lyckades hitta något om barnutveckling någon annanstans? (Okej, det var inte jätteskoj, men lite småroligt i alla fall, eller hur?)

Imorgon kommer äntligen älsklingen hem efter att ha jobbat långpass på tre veckor. Jag är glad att jag åkte upp och hälsade på honom ett par dagar för ett par veckor sedan, annars hade det känts som om han varit borta vääääldigt länge.

Och snart fyller jag år också. Fast jag råkade redan i höstas hävda att jag var 32 år, vilket alltså är vad jag fyller nu. Jag tror det kan vara ett tecken på att jag åtminstone tillfälligt har passerat det där med åldersnoja. Eller nåt.

Inga kommentarer: