17 februari 2007

Gott nytt grisår!

Idag börjar eldgrisens år enligt den kinesiska kalendern. Jag visste ju att det är en liten gris jag bär omkring på, men däremot visste jag inte att det anses särskilt lyckosamt att födas i grisens år, i synnerhet om det är eldgrisens, "den gyllene grisens", år. Så lycka till, lilla gris därinne i magen!

Jag inser att jag inte skriver så mycket om graviditeten, förresten. Det beror förmodligen på att det inte är så mycket att säga, egentligen. Allt knallar på, grisen sparkar och lever om en del, jag mår bra förutom lite magkatarr och att jag börjat få lite ont i korsryggen, att shoppa mammakläder är fortfarande roligt... Tja, det var väl det. Det är ganska trevligt att vara gravid just nu, gå där och klappa om sin stora mage och för en gångs skull njuta av att känna sig tjock.

Inga kommentarer: