21 februari 2007

Snöstormspassivitet

Idag är tydligen en sådan där dag när man inte får gjort någonting. Nu har jag åtminstone tre gånger idag satt mig framför datorn för att skriva sista scenen på kapitel 19 (näst sista kapitlet), men istället surfat runt på nätet och läst en massa bloggar. Utanför är det snöstorm, vilket i vanliga fall skulle få mig att känna mig mysig och ombonad när jag sitter inne och inte behöver gå ut. Idag verkar det bara betyda att jag får lust att krypa ner i sängen och sova. Genom någon sorts övermänsklig uppryckning lyckades jag i alla fall dammsuga och diska, alltid något.

Nu är klockan snart tre. Det betyder att mor och svärmor kommer hit om en dryg timme för att hjälpa mig att packa glas (om de vågar sig ut i snön, mor uttryckte vissa tvivel förut). Kommer jag att ha skrivit den där scenen innan dess?

...

Ja, jävlar i min lilla låda, nu ska jag göra ett försök!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kan ta varann i handen idag. Har också märkt att idag var en dag när man inte skulle få något gjort. Nätet var alldeles för lockande. Men litet yoga fick jag in mellan bloggarna förstås. Inte illa :-) Och Macleods döttrar. Hoppas packandet gick bra utan kras. Ha en bra kväll!